دانلود کتاب هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک

کتاب هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک

کتاب هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک: مقدمه نویسنده

استفاده از گروه‌های کوچک در آموزش و پژوهش سابقه بسیار طولانی دارد. شواهد موجود نشان می‌دهند که کنفسیوس و سقراط در بیش از دو هزار و پانصد سال پیش از پتانسیل‌های موجود در گروه‌های کوچک، استفاده‌های بسیار موفقیت آمیزی را به عمل آورده‌اند. اگرچه ممکن است که گروه‌های کوچک در تعداد و ساختار خود بر اساس فرهنگ و نهادهای آموزشی موجود در جامعه، متفاوت باشند، اما در مجموع هر گروه کوچک معمولاً مشتمل بر ۱۰ فراگیرنده است که به طور فعال و در یک محیط صمیمی به یادگیری می‌پردازند.

برای موفقیت هر گروه کوچک سه مشخصه خاص در نظر گرفته شده است که عبارتند از مشارکت فعال اعضاء (Active participation)، برای انجام یک فعالیت مشخص (Specific Activity) همراه با ارائه بازتاب‌های لازم (Reflections). بنابراین، هر گروه کوچک زمانی به موفقیت دست پیدا می‌کند که اعضاء شرکت کننده آن از انگیزه‌های لازم برای مشارکت فعال در یک کار گروهی برخوردار باشند.

این مشارکت فعال، پیرامونِ فعالیتِ مشخصِ گروه خواهد بود که همان فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی می‌باشند. در طی تعاملات بین اعضاء گروه آنها باید این امکان را داشته باشند تا در یک محیط صمیمی بتوانند به طور آزاد به بازتاب نظرات و تجربیات خود پیرامون موضوع مورد نظر پرداخته و به علاوه از نظرات و تجربیات سایر اعضاء گروه به منظور یک یادگیری عمیق برخوردار شوند.

با توجه به اهمیتی که آموزش و پژوهش در گروههای کوچک دارد، راقم این سطور با نگارش چند مقاله آموزشی در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به جنبه‌های مختلف آموزش و پژوهش در گروههای کوچک پرداخته است. با توجه به استقبال خوانندگان محترم از این مقالات، آنچه که در پی می‌آید چاپ این مقالات پس از بازنویسی مجدد در قالب یک کتاب تحت عنوان می‌باشد.

در انتهای کتاب نیز فهرست اطلاعات کتاب شناسی مقالات مورد استفاده آورده شده است.کتاب هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک را به دو بخش تقسیم کرده‌ام در بخش اول جنبه‌های گوناگون هنر آموزش در گروه‌های کوچک در شش فصل مورد بحث قرار گرفته است. بخش دوم کتاب نیز در سه فصل به مهمترین کاربردهای گروه‌های کوچک در پژوهش اختصاص یافته است.

همانقدر که کاربرد نکاتی که در شش فصل اول به آنها اشاره شده است در موفقیت گروه‌های کوچک در حیطه آموزش ضروری است، به همان میزان کاربرد آن نکات در موفقیت گروه‌های کوچک در حیطه پژوهش هم ضروری می‌باشند از همین رو اسم کتاب را هم هنر آموزش و پژوهش در گروه‌های کوچک انتخاب کرده‌ام تا آنجا که جستجو کرده‌ام تا کنون کتابی با این دیدگاه منتشر نشده است که کاربرد گروه‌های کوچک در آموزش و پژوهش را در کنار یکدیگر توضیح دهد.

بنابراین خیلی امیدوارم که کتاب هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک نیز مانند مقالات اینجانب مورد توجه و استفاده خوانندگان فرهیخته قرار گیرد. کتاب دیگری از محسن رضائیان تحت عنوان هنر پژوهش را هم می‌توانید بصورت رایگان از سایت اویندس دانلود کنید

اطاعات کتابشناختی کتاب هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک

عنوان کتاب: هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک

نویسنده: محسن رضائیان

ناشر: دانشگاه علوم پزشکی رفنسجان

تعداد صفحات: 119

سال انتشار: 1400

فهرست مطالب کتاب هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک

بخش اول: هنر آموزش در گروه‌های کوچک

فصل 1: محیط و نحوه نشستن در یک گروه کوچک آموزشی
فصل 2: مروری بر نقش‌های مختلف اعضاء یک گروه کوچک آموزشی
فصل 3: نقش هماهنگ کننده در آموزش و یادگیری گروه‌های کوچک
فصل 4: شروع مناسب در یک گروه کوچک آموزشی
فصل 5: آشنایی با مهمترین شیوه‌های آموزشی در گروه‌های کوچک
فصل 6: پرسش در گروه‌های کوچک آموزشی

بخش دوم: هنر پژوهش در گروههای کوچک

فصل 7: روش دلفی
فصل 8: روش گروه اسمی
فصل 9: پژوهش گروهی متمرکز
واژه نامه فارسی به انگلیسی
واژه نامه انگلیسی به فارسی

دانلود کتاب هنر آموزش و پژوهش در گروه های کوچک با حجم 2.66 مگابایت (لینک خارجی)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×