قابلیت جدید گوگل اسکالر: اضافه کردن املاهای مختلف نام و نام خانوادگی نویسنده به پروفایل

گوگل اسکالر

قابلیت جدید گوگل اسکالر

اسامی نویسندگان مخصوصاً اگر غیر انگلیسی زبان باشند، ممکن است به صورت های مختلف نوشته شوند. اسم من رسول معصومی است. من اسمم را در مقالات انگلیسی به این صورت می نوسم: Rasoul Masoomi. ولی به صورت های زیر هم می توان نوشت:

Rasoul Masoumi

Rasool Masoumi

Rasoul Maasoumi

Rasool Masoomi

و حتی بیشتر!

اگر من در مقالات، فقط از یک حالت املایی استفاده کنم، مشکلی پیش نمی آید در غیر این صورت مشکل زا است. دلایل دیگری هم وجود دارد مثلاً تغییر نام یک نویسنده یا نویسندگان زن اروپایی و آمریکایی که عملاً بعد از ازدواج با فامیلی شوهرشان شناخته می شوند. در این صورت پیدا کردن تمام مقالات آن نویسنده کار سختی خواهد بود. البته امروزه برخی دیتابیس ها مثل اسکوپوس قابلیت ادغام یا Merge اسامی مختلف یک نویسنده را دارند و نیز استفاده از شناسه یکتای ORCID هم گزینه مطلوبی است.

گوگل اسکالر به عنوان یک موتور جستجوی علمی، اجازه ساخت پروفایل را به نویسندگان می دهد. قبلاً اسامی نویسندگان فقط به یک حالت در پروفایل آنها نمایش داده می شد. اما این موتور جستجوی علمی در بروزرسانی که در سال 2023 انجام داد، امکان اضافه کردن املاهای مختلف نام و نام خانوادگی نویسنده به پروفایل را فراهم کرد.

برای استفاده از این قابلیت کافیست وارد پروفایل خودتان شوید و گزینه ویرایش را بزنید. در آنجا تا سه اسم می توانید اضافه کنید. برای توضیحات بیشتر، فیلم زیر را مشاهده کنید.

دانلود فیلم با حجم 3.66 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×