دانلود رایگان پایان نامه: معرفی 4 دیتابیس بزرگ

دانلود رایگان پایان نامه

دانلود رایگان پایان نامه

در خیلی از دانشگاه های دنیا، متن کامل پایان نامه های ارشد و دکتری بصورت رایگان و با دسترسی آزاد در اختیار کاربران قرار می گیرد. چندین پایگاه اطلاعاتی مخصوص دانلود رایگان پایان نامه و رساله وجود دارد که در این پست قصد دارم، 4 تا از بزرگترین و مهم ترین آنها را معرفی کنم.

1- دیتابیس OATD

دانلود رایگان پایان نامه

پایان نامه ها و رساله های با دسترسی آزاد (Open Access Theses and Dissertations) که به اختصار OATD نامیده می شود، یکی از بزرگترین پایگاه های دانلود رایگان پایان نامه است. در حال حاضر بیش از 6 میلیون و 500 هزار پایان نامه در این دیتابیس ایندکس شده است که دسترسی به همه آنها کاملاً رایگان است. امکان جستجوی ساده و پیشرفته وجود دارد و از عملگرهای بولی AND، OR و NOT هم پشتیانی می کند.

می توانید جستجوی خود را به فیلدهای عنوان، چیکده، نویسنده، دانشگاه/ناشر، موضوعات/کلیدواژه ها و گروه آموزشی/رشته محدود کنید. متن کامل پایان نامه ها در خود دیتابیس ذخیره نمی شود، بلکه به وبسایت دانشگاه یا مرکز مورد نظر لینک داده می شود. پایان نامه ها از دانشگاه های کشورهای مختلف و در نتیجه به زبان های مختلف است.

برای یادگیری نحوه جستجو و دسترسی به متن کامل پایان نامه ها در پایگاه oatd.org فیلم زیر را بدقت مشاهده فرمایید.

دانلود فیلم با حجم 27.5 مگابایت

2- دیتابیس NDLTD

دانلود رایگان پایان نامه

اصطلاح NDLTD از سرنام واژه های Networked Digital Library of Theses and Dissertations (کتابخانه دیجیتالی شبکه ای رساله ها و پایان نامه ها) تشکیل شده است. این دیتابیس در حقیقت شبکه ای از کتابخانه هایی است که پایان نامه ها و رساله ها را بصورت رایگان در دسترس کاربران قرار می دهند.

دیتابیس NDLTD بالای 6 میلیون 400 هزار رکورد دارد. پایان نامه ها در موضوعات مختلف و به زبان های مختلف نمایه می شوند. امکان جستجوی ساده و پیشرفته وجود دارد و از عملگرهای بولی هم پشتیانی می کند. توضیحات بیشتر در فیلم آموزشی زیر ارائه شده است. لطفاً آن را مشاهده کنید.

دانلود فیلم با حجم 17.3 مگابایت

3- دیتابیس EBSCO Open Dissertation

دانلود رایگان پایان نامه

اسم اصلی این دیتابیس American Doctoral Dissertations بود که در حال حاضر از طریق پلتفرم EBSCO ارائه می شود. بالای 1 میلیون و 500 هزار پایان نامه دارد که دسترسی به آنها کاملاً رایگان است. امکان جستجوی ساده و پیشرفته را دارد و از عملگرهای بولی هم پشتیبانی می کند.

برای دسترسی به این دیتابیس بر روی این لینک کلیک کنید. و برای توضیحات بیشتر فیلم زیر را مشاهده کنید.

دانلود فیلم با حجم 16.4 مگابایت

4- دیتابیس ETHOS

یکی دیگر از پایگاه های دانلود رایگان پایان نامه، ETHOS است. اصطلاح ETHOS از سرنام واژه های e-Theses Online Service (سرویس آنلاین پایان نامه های الکترونیکی) تشکیل شده است. این دیتابیس بالای 600 هزار رکورد دارد. تفاوت بارزی که این دیتابیس با 3 دیتابیس فوق دارد این است که در اینجا فقط پایان نامه های دکتری نمایه می شود و فقط هم دانشگاه های کشورهای تشکیل دهنده بریتانیا را شامل می شود و بنابراین بیشتر رکوردها به زبان انگلیسی است.

برای دسترسی به ETHOS اینجا را کلیک کنید و برای توضیحات بیشتر و نحوه سرچ فیلم زیر را مشاهده کنید.

دانلود فیلم با حجم 15.8 مگابایت

 

بطور خلاصه من در این پست 4 دیتابیس برای دانلود رایگان پایان نامه معرفی کردم که برای همه رشته ها قابل استفاده است. لازم به ذکر است که برخی آمارهای گفته شده در فیلم های ضبط شده با آنچه الان بر روی وبسایت این دیتابیس ها دیده می شود، ممکن است متفاوت باشند و این امر بسیار طبیعی است چون این دیتابیس ها مکرراً به روزرسانی می شوند و پایان نامه های جدید به آنها اضافه می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×