ژورنال یاب Jane: ابزاری برای پیدا کردن مجله مناسب برای چاپ مقاله + لیست کامل ژورنال یاب ها

ژورنال یاب Jane

ژورنال یاب Jane

بعد از نوشتن مقاله یا حتی قبل از اقدام به نوشتن، باید مجله مناسب برای چاپ آن را پیدا کنیم که این عمل برای خیلی از محققان تازه کار، فرایند دشواری است. امروزه ابزارهایی به نام ژورنال یاب یا مجله یاب (Journal Finder) ارائه شده اند که می توانند به محققان در پیدا کردن مجله مناسب کمک کنند.

اکثر ناشران مهم از جمله الزویز (Elsevier)، اشپرینگر (Springer)، وایلی (Wiley) و تیلور اند فرانسیس (Teylor and Francies) سرویس های ژورنال یاب دارند. نحوه کار آنها بدین صورت است که شما باید عنوان و چیکده دستنوشته خود را وارد کنید تا بر اساس آن، مجله یا مجلات مناسب برای شما پیشنهاد شد.

ژورنال یاب های ناشران ابزار خوبی هستند ولی یک محدودیت بزرگ دارند و آن هم این است که فقط مجلات خودشان را پیشنهاد می دهند، بنابراین مجله ای ممکن است مناسب مقاله شما باشد ولی از این انتشارات نباشد. در این صورت باید از ابزارهای جامع تر استفاده کرد. یکی از این ابزارها ژورنال یاب Jane است.

ژورنال یاب Jane

 Jane مجلات مناسب را از کل پایگاه PubMed پیشنهاد می دهد و بنابراین برای پژوهشگران حوزه علوم پزشکی و سلامت و بطور کلی علوم زیستی و حوزه های وابسته ابزار بسیار خوبی است. برای استفاده کافیست عنوان و چیکده مقاله را وارد کنید تا مناسب ترین مجلات برای شما پیشنهاد شود. البته امکان جستجوی کلیدواژه ای هم وجود دارد که در فیلم توضیح داده شده است.

ژورنال یاب Jane

گزینه های اضافی برای محدود کردن مجلات دارد (تصویر بالا را نگاه کنید) از جمله زبان، نوع انتشار (Publication Type)، مجلات با دسترسی آزاد و غیره. ژورنال یاب  Jane فقط ژورنال یاب نیست! بلکه از طریق این سرویس، نویسندگان مرتبط با کار پژوهشی تان و حتی مقالات مرتبط را به راحتی می توانید پیدا کنید. Jane از سرنام Journal/Author Name Estimator گرفته شده است. برای توضیحات بیشتر لطفاً فیلم زیر را به دقت مشاهده کنید.

دانلود فیلم با حجم 31.2 مگابایت

 

لیست کامل ژورنال یاب ها

علاوه بر ژورنال یاب Jane، ژورنال یاب های دیگری هم وجود دارند که در اینجا آنها را معرفی می کنیم.

ژورنال یاب های مخصوص ناشران تجاری

ژورنال یاب مخصوص دیتابیس ها و پلتفرم ها

  •  Jane برای PubMed که در بالا توضیح داده شده است.
  • ژونال یاب  Web of Science (برای استفاده باید وارد حساب کاربری شوید و البته ایجاد حساب کاربری رایگان است)

سایر ژورنال یاب ها

  • researcher.life (https://researcher.life/journal)
  • JournalGuide (https://www.journalguide.com/)
  • Ednaz Journal Selector (https://www.edanz.com/journal-selector)

اسکوپوس را هم فراموش نکنید:

همچنین برای پیدا کردن مجلات مناسب می توانید به دیتابیس اسکوپوس مراجعه کنید. در آدرس https://www.scopus.com/sources که بصورت رایگان در دسترس است، لیست و پروفایل تمام مجلات نمایه شده در اسکوپوس قابل مشاهده است. ابتدا گزینه Subject Area را انتخاب کنید حالا لیستی از مجلات در بیش از 330 طبقه موضوعی را می توانید مشاهده کنید. طبقه موضوعی مد نظرتان را انتخاب کنید و بر روی Apply کلیک کنید. بدین ترتیب مجلات آن حیطه موضوعی برایتان نمایش داده می شود. برای یادگیری کار با اسکوپوس، توصیه می کنیم دوره جامع آموزش Scopus را تهیه کنید که بیش از 8 ساعت 15 دقیقه فیلم آموزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×