دانلود کتاب اصول و روش های ارزیابی فراگیران در علوم پزشکی

دانلود کتاب اصول و روش های ارزیابی فراگیران در علوم پزشکی

کتاب اصول و روش های ارزیابی فراگیران در علوم پزشکی

نویسندگان کتاب طى سال هاى ارتباط خود با مبحث ارزیابى فراگیران در آموزش علوم پزشکى با این مشکل مواجه بودند که یک مرجع و منبع جامع و مستظهر به مستندات و متون علمى به زبان فارسى در این حوزه وجود نداشت. عمده کتب و منابع موجود یا در زمینه آموزش عالى به صورت کلى (و نه عرصه خاص آموزش پزشکى) بودند و یا به صورت مختصر و به صورت یک دستنامه یا به عنوان بخشى از یک کتاب جامع تهیه شده بودند.

 این موضوع در کنار ضرورت وجود مرجعى براى دانشجویان دوره دکتراى تخصصى رشته هاى آموزش پزشکى و سنجش و ارزیابى در دروس مرتبط، نویسندگان را برآن داشت تا با گردآورى آنچه که در طى سالیان گذشته در این حوزه به دست آمده استفاده از آن را براى علاقمندان تسهیل کنند

 و در چارچوب اصول و کلیات ارزیابى در آموزش پزشکى و نیز معرفى و تحلیل هر یک از ابزارها یک مجموعه جامع را فراهم کنند تا هم بتواند به عنوان درسنامه مورد استفاده متخصصین امر قرار گیرد و هم به عنوان مرجع سریعى براى کسانى باشد که به عنوان آموزش دهنده در ارزیابى فراگیران نقش دارند و مى خواهند از طریق آشنایى بیشتر با ابزارها و روش ها بهره بیشترى از آنها ببرند یا تحلیل صحیح ترى از نتایج ارزیابى هایشان داشته باشند.

اطلاعات کتابشناختی کتاب اصول و روش های ارزیابی فراگیران در علوم پزشکی

عنوان کتاب: اصول و روش های ارزیابی فراگیران در علوم پزشکی

نویسندگان: محمد جلیلی، محبوبه خباز مافی نژاد، رقیه گندمکار و سارا مرتاض هجری

ناشر: فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران

تعداد صفحات: 794

سال انتشار: 1396

فهرست مطالب کتاب اصول و روش های ارزیابی فراگیران در علوم پزشکی

بخش اول: کلیات ارزیابی فراگیر

فصل 1: اهمیت و اهداف ارزیابی
فصل 2: تعریف اصطلاحات و عبارات رایج
فصل 3: چارچوب‌های رایج در ارزیابی فراگیر
فصل 4: نظریه‌های اندازه‌گیری

بخش دوم: آزمون‌های کتبی بسته پاسخ

فصل 5: خانواده سوالات بسته پاسخ
فصل 6: سوال چندگزینه‌ای با بهترین پاسخ
فصل 7: سوال جورکردنی گسترده
فصل 8: سوال درست یا نادرست

بخش سوم: آزمون‌های کتبی باز پاسخ

فصل 9: خانواده سوالات باز پاسخ
فصل 10: سوالات تشریحی
فصل 11: سوالات تشریحی تغییریافته
فصل 12: سوالات کوته پاسخ

بخش چهارم: آزمون‌های استدلال بالینی

فصل 13: خانواده آزمون‌های استدلال بالینی
فصل 14: آزمون ویژگی‌های کلیدی
فصل 15: آزمون همخوانی با شرح‌نامه
فصل 16: آزمون سناریونویسی یا ساختن فرضیه

بخش پنجم: آزمون‌های ساختارمند عینی

فصل 17: خانواده آزمون‌های ساختارمند عینی
فصل 18: آزمون بالینی ساختارمند عینی

بخش ششم: ابزارهای ارزیابی مبتنی بر محل کار

فصل 19: خانواده ابزارهای ارزیابی مبتنی بر محل کار
فصل 20: آزمون مورد بالینی کامل
فصل 21: آزمون Mini-CEX
فصل 22: آزمون DOPS
فصل 23: آزمون Chart Simulated Recall
فصل 24: لاگ‌بوک
فصل 25: کارپوشه
فصل 26: ارزیابی 360 درجه

بخش هفتم: تعیین حد نصاب قبولی آزمون

فصل 27: مقدمات و کلیات
فصل 28: روش‌های تعیین حد نصاب قبولی آزمون
فصل 29: ارزشیابی تعیین حد نصاب قبولی

بخش هشتم: تحلیل آزمون

فصل 30: کلیات تحلیل آزمون
فصل 31: توزیع نمرات
فصل 32: تحلیل آیتم
فصل 33: روایی
فصل 34: پایایی
فصل 35: تحلیل آزمون در نظریه سوال پاسخ

بخش نهم: نظام ارزیابی

فصل 36: ضرورت نظام ارزیابی
فصل 37: طراحی و اجرای نظام ارزیابی
فصل 38: ارزشیابی نظام ارزیابی

دانلود کتاب اصول و روش های ارزیابی فراگیران در علوم پزشکی (7.84 مگابایت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×