اولین شماره مجله NEJM AI منتشر شد: مجله اختصاصی برای هوش مصنوعی در پزشکی

مجله NEJM AI مجله اختصاصی برای کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی

مجله پزشکی نیوانگلند (New England Journal of Medicine) یا به اختصار NEJM را همه پژوهشگران حوزه سلامت مخصوصاً متخصصین بالینی می‌شناسند. مجله‌ای با پرستیژ بالا که بصورت هفته نامه توسط انجمن پزشکی ماساچوست آمریکا (Massachusetts Medical Society) منتشر می‌شود. ایمپکت فاکتور آن 158.5 است (رتبه سوم در بین کل مجلات) و سابقه انتشاراتی آن به سال 1812 برمی گردد. علاوه بر آن، مجله NEJM Catalyst از سال 2020 و مجله NEJM Evidence هم از سال 2022 توسط گروه NEJM منتشر می‌شوند.

اما جدیدترین مجله این گروه درباره هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پزشکی بطور عام و بالینی بطور خاص است. عنوان این مجله NEJM AI است و اولین شماره آن (دوره 1، شماره 1، سال 2024) اخیراً منتشر شده است. توالی انتشار آن بصورت ماهنامه خواهد بود.

برای چاپ مقاله، هزینه‌ای از نویسندگان دریافت نمی‌کند و شش ماه بعد از انتشار مقالات، متن کامل آن را بصورت رایگان در دسترس خوانندگان قرار می‌دهد. پس خواندن مقالات تا شش ماه پولی است ولی بعد از آن رایگان می‌شود. خود مجله اصلی NEJM هم از این مدل پیروی می‌کند. در حقیقت می‌توان آن‌ها را مجلات با دسترسی آزاد سبز (Green Public Access Journals) نامید.

در شماره اول که رایگان است، می‌خوانیم:

Injecting Artificial Intelligence into Medicine

Why We Support and Encourage the Use of Large Language Models in NEJM AI Submissions

Use of GPT-4 to Diagnose Complex Clinical Cases

Characterizing the Clinical Adoption of Medical AI Devices through U.S. Insurance Claims

Development Pipeline and Geographic Representation of Trials for Artificial Intelligence/Machine Learning–Enabled Medical Devices (2010 to 2023)

برای دسترسی به مجله NEJM AI  به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://ai.nejm.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×