تبدیل گفتار به نوشتار با سرویس SpeechTexter

تبدیل گفتار به نوشتار با سرویس SpeechTexter

تبدیل گفتار به نوشتار چیست؟

بطور ساده تبدیل گفتار به نوشتار بدین معنی است که شما متنی را می خوانید و نرم افزار آن متن را برای شما تایپ می کند. طبیعی است که سرعت تایپ بر خلاف تایپ دستی بسیار بالاتر می رود. سرویس ها و نرم افزارهایی برای این منظور به بازار ارائه شده اند. در گذشته، خطاهای زیادی داشتند ولی امروز مخصوصاً یه مدد استفاده از هوش مصنوعی، تبدیل گفتار به نوشتار با دقت بسیار بالایی صورت می گیرد.

سرویس های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارند اما SpeechTexter یک سرویس بسیار عالی و جذابی برای تبدیل گفتار به نوشتار است. این سرویس از اکثر زبان ها از جمله زبان فارسی پشیبانی می کند و دقت بسیار بالایی دارد. یکی از قابلیت های ویژه SpeechTexter این است که علایم نشانه گذاری را هم می تواند با گفتن، تابپ کند یا اعمال نماید. مثلاً اگر نیاز به پاراگراف جدید دارید، براحتی و با گفتن “پاراگراف جدید”، این امر ممکن می شود. یا کافیسیت بگویید “نقطه”، “ویرگول”، “علامت تعجب”، “دو نقطه”، “نقطه ویرگول” و “علامت سوال”، ملاحظه خواهید کرد که این علائم برایتان تایپ می شود.

یادتان باشد برای استفاده از SpeechTexter همانند اکثر نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار باید از مرورگر کروم استفاده کنید. البته که یک اپلیکیشن موبایل برای سیستم عامل اندروید هم طراحی شده است که آن را می توانید دانلود و در گوشی تان نصب کنید. برای استفاده کافیست زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید و همچنین یک میکروفون خوب هم داشته باشید. سعی کنید به آرامی متن را بخوانید و نیز کلمات را بصورت کامل ادا کنید تا نرم افزار بدون مشکل، منظور شما را بفهمد و تایپ کنید.

متنی که می خوانید در یک ادیتور ساده تایپ می شود که برخی استایل ها را همان جا هم می توانید اعمال کنید. همچنین متن تایپ شده را می توایند کپی کنید و در جاهای دیگر پیست کنید. البته که امکان خروجی گرفتن بصورت فایل متنی (txt) و فایل ورد (doc) وجود دارد. بطور خلاصه SpeechTexter یک سرویس عالی برای تبدیل گفتار به نوشتار است و استفاده از آن برای همه توصیه می شود.

برای توضیحات بیشتر فیلم زیر را مشاهده کنید که بصورت عملی نشان داده ام که این سرویس چگونه کار می کند.

دانلود فیلم با حجم 12.4 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×