ایمپکت فاکتور برای مجلات Emerging از سال 2023

ایمپکت فاکتور برای مجلات Emerging

ایمپکت فاکتور برای مجلات Emerging از سال 2023

آن چه به ایمپکت فاکتور (Impact Factor) معروف است، فقط مخصوص مجلاتی است که در دو نمایه استنادی علوم (Science Citation Index) و نمایه استنادی علوم اجتماعی (Social Sciences Citation Index) ایندکس می شوند. البته مجلات این دو نمایه به شرطی IF می گیرند که استناد کافی را دریافت کنند و مدتی از زمان نمایه شدنشان گذشته باشد.

در حال حاضر (اردیبهشت 1402) تعداد 12 هزار و 356 مجله در دو نمایه علوم و علوم اجتماعی ایندکس شده اند که 12 هزار و 182 مورد از آنها دارای ایمپکت فاکتور هستند. می دانیم که موسسه کلاریویت علاوه بر دو نمایه نامه فوق، چند نمایه نامه دیگر نیز دارد از جمله نمایه استنادی هنر و علوم انسانی (Arts & Humanities Citation Index ) و نمایه استنادی منابع نوظهور (Emerging Sources Citation Index).

خبری که کلاریویت اعلام کرده است:

مجلات نمایه شده در نمایه استنادی هنر و علوم اسنانی و نمایه استنادی منابع نوظهور هم از سال 2023 ایمپکت فاکتور دریافت خواهند کرد

بدین ترتیب حداقل 9 هزار مجله دیگر هم می توانند این فرصت را داشته باشند که صاحب IF شوند و اینکه حداقل 120 مجله ایرانی نمایه شده در این دو نمایه نامه فوق هم می توانند با دریافت استناد کافی، IF دریافت کنند. در پست دیگری بصورت فیلم، سرویس Master Journal List این موسسه را هم معرفی کرده ام که می توانید آن را مشاهده کنید.

برای توضیحات بیشتر لطفاً فیلم زیر را تماشا کنید.

دانلود فیلم با حجم 2.59 مگابایت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×