خروجی گرفتن از گوگل اسکالر تا 1000 استناد به یکباره با نرم افزار Publish or Persih

خروجی گرفتن از گوگل اسکالر تا 1000 استناد

خروجی گرفتن از گوگل اسکالر: روش های مختلف

گوگل اسکالر یک موتور جستجوی علمی است. با این که بسیار پراستفاده است ولی یک محدودیت بزرگ دارد: برخلاف پایگاه های اطلاعاتی معروف مثل پابمد، اسکوپوس، ایمبیس و … امکان خروجی گرفتن گروهی از استنادات وجود ندارد. بطور معمول دو روش برای این کار وجود دارد: یکی استفاده از گزینه Cite در زیر هر یک از مقالات و مستندات است. بدین صورت که ابتدا بر روی Cite کلیک می کنیم و سپس از پنجره باز شده یکی از گزینه های BibTeX و EndNote و RefMan و RefWorks را انتخاب می کنیم. فایل دانلود شده را در یکی از نرم افزارهای مدیریت رفرنس باز می کنیم. این عمل باید برای همه استنادات تکرار شود.

البته امکان یک مرحله ای کردن این فرایند وجود دارد که در فیلم توضیح داده ام. یک روش دیگر این است که ابتدا وارد حساب کاربری خود شویم و سپس در زیر هر مقاله ای که می خواهیم خروجی بگیریم، گزینه Save را کلیک کنیم تا به My Library ما در پروفایل کاربری اضافه شود. در My Library امکان خروجی گرفتن گروهی وجود دارد. ولی بالاخره قبل از آن نیاز است تک تک مقالات را Save کنیم. این فرایند را هم در فیلم توضیح داده ام.

انجام دادن هر دو راهکار فوق، زمانبر است مخصوصاً اگر قرار باشد تعداد رکوردهای بیشتری را خروجی بگیریم. پس راهکار چیست؟

خروجی گرفتن از گوگل اسکالر تا 1000 استناد به یکباره با نرم افزار Publish or Persih

نرم افزار Publish or Persih یک نرم افزار علم سنجی است. یکی از قابلیت های آن این است که اجازه می دهد تا حدود 1000 رکورد را از گوگل اسکالر خروجی بگیریم. اما استفاده از آن چالش هایی دارد که در فیلم بطور مفصل آنها را توضیح داده ام. لطفاً فیلم زیر را بدقت مشاهده کنید.

دانلود فیلم با حجم 32.2 مگابایت

6 دیدگاه برای “خروجی گرفتن از گوگل اسکالر تا 1000 استناد به یکباره با نرم افزار Publish or Persih

  1. احسان گفته:

    با سلام و ادب
    تشکر فراوان و آرزوی سلامتی برای جناب آقای دکتر معصومی
    با آموزش بسیار خوبشان
    شاد باشید و پیروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×